Wednesday, September 7, 2011

hari yang tak berapa nak hangat !!!

sepatut nya ak patut post entry pasal keja ak dul...kasi mukadimah lu...tp ntah laaa...tak der ayat nak describe keja ak ni mcm mana....

nway entry arini pasal keja gak laaa...bengang ngn org yg rasa dia pandai, ble kte nak belajar ilmu dari dia...ak sebenar nyer cukup suka kalo dapat jumpa org yg tau apa yg ak tak tau...ak dapat belajar . . .tapi kebanyakan org mcm ni...ble kte mcm tersenguk2 nak belajar dari dia...dia pun berlagak . . .siap perli ak lgi....salah kah diri ku ini kalo nak menuntut ilmu dari org yg lebih muda...dari org yg dulu nyer pernah belajar dari kte . . . .salah kah!!!

ilmu and rezeki ni tuhan yg bg . . .andai kte tamak, kedekut or takbur . . .ble2 masa tuhan boleh tarik . . .

ak paling suka kalo dapat kongsi ilmu, sbb ble ak terangkan...dlm masa yg sama, ak dapat memahami ngn jelas...lgpun, belajar tinggi2 bukan bermakna dah pandai dah....kadang2 org yg lg muda, yg baru abis spm pun boleh tau bnyk benda dari kita...

andai kata ada org yg lagi xperience nak belajar dari kte...jgn laaa berlagak...n jgn laaa kedekut...sesungguh nya ilmu tu lebih baek bila di kongsi kan bersama....

3 comments:

  1. ilmu tak luak kalau kita kongsi... malah makin bertambah berkatnyerr... biasa lahhh ada gak yang berlagak diva

    ------Salam Aidilfitri-------
    semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat
    buat pembaca blog kami
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    Jom Terjah entry terbaru ??
    lepat pulut vs lonting jawa

    ReplyDelete
  2. tu laaa....sedikit kecewa ble jumpa ngn org mcm ni....

    ReplyDelete
  3. betul gakkkk kalau Allah nak cabut kepandaian kita bila2 masa ajerrr... so jangan takbur dan tamak

    buat pembaca blog kami
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    Jom Terjah entry terbaru ??
    tribunal tuntutan pengguna berkaitan kereta

    ReplyDelete